Coffee table

General wood working tips, tricks and ideas. Anything that doesn't belong elsewhere can be discussed here.
OryxDesign
Subscriber
Posts: 343
Joined: Tue Oct 05, 2010 7:51 pm
Location: Staplehurst
Contact:

Coffee table

Postby OryxDesign » Fri Feb 15, 2013 2:35 pm

American cherry, finished in ac lacquer knocked back and then waxed.
Attachments
1.jpg

senior
Subscriber
Posts: 3304
Joined: Sat Oct 25, 2008 3:13 pm
Location: on the sofa
Contact:

Re: Coffee table

Postby senior » Fri Feb 15, 2013 2:37 pm

nearly finished... one more drawer "et voila"
Have a look at my facebook page and leave a comment or two.
Or browse my website Hand made kitchens Essex

OryxDesign
Subscriber
Posts: 343
Joined: Tue Oct 05, 2010 7:51 pm
Location: Staplehurst
Contact:

Re: Coffee table

Postby OryxDesign » Fri Feb 15, 2013 2:45 pm

Nah I want that bit open. :D

Mr Ed
Subscriber
Posts: 1575
Joined: Mon May 31, 2010 6:33 pm
Location: Derbyshire
Contact:

Re: Coffee table

Postby Mr Ed » Fri Feb 15, 2013 3:04 pm

Very nice Simon, has a bit of a 50's feel to the legs

modernist
Subscriber
Posts: 5085
Joined: Tue Oct 16, 2007 9:31 pm
Location: Crich, Matlock
Contact:

Re: Coffee table

Postby modernist » Fri Feb 15, 2013 3:36 pm

Yup - up my street, The leg joints are going to work for their money!

Very nice.
Cheers

Brian


Tune in, turn on with Scandi Modern, it's fab.

Visit my blog at http://modernistmullings.blogspot.co.uk

woodsmith
Subscriber
Posts: 2029
Joined: Mon Oct 01, 2007 8:02 am
Location: Shrewsbury
Contact:

Re: Coffee table

Postby woodsmith » Fri Feb 15, 2013 4:14 pm

I'm not a great fan of 50s furniture but I like that.
Keith

karl
Subscriber
Posts: 1414
Joined: Sat Jul 05, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby karl » Fri Feb 15, 2013 4:17 pm

Very nice Simon - though personally I think it would look better with 2 x drawers.

cncpaul
Subscriber
Posts: 1098
Joined: Sun Oct 07, 2007 6:34 pm
Location: Watford & Waterville
Contact:

Re: Coffee table

Postby cncpaul » Fri Feb 15, 2013 4:43 pm

Very nice Simon, I'm happy with the one drawer look
Paul

If you only have a hammer then everything looks like a nail

http://www.fretworks.co.uk/. 2D & 3D CNC Router - Laser cutting and engraving.

karl
Subscriber
Posts: 1414
Joined: Sat Jul 05, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby karl » Fri Feb 15, 2013 4:45 pm

Perhaps it'll look better (to my eyes) once a few glossy mags are in-situ (which is presumably what the space is for).

Cheers

Karl

jake
Subscriber
Posts: 2743
Joined: Thu Sep 27, 2007 10:23 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby jake » Fri Feb 15, 2013 4:52 pm

That's very nice, apart from the handles.

mattty
Subscriber
Posts: 1978
Joined: Mon Jan 19, 2009 4:21 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby mattty » Fri Feb 15, 2013 6:04 pm

Thats a nice piece.
Have you got any close ups?
Cheers, Matt.

mailee
Subscriber
Posts: 2246
Joined: Tue Oct 16, 2007 9:13 am
Location: Grimsby
Contact:

Re: Coffee table

Postby mailee » Fri Feb 15, 2013 6:07 pm

I do like that, looks very stylish. :D

tusses
Subscriber
Posts: 3484
Joined: Sat May 24, 2008 11:06 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby tusses » Fri Feb 15, 2013 6:25 pm

I grew up when it was considered going out of fashion, so it's been tough getting to like it again.

Good work, and I agree with Karl, if you put some mag's in the 'ole, then it would balance better

User avatar
jonnyd
Subscriber
Posts: 3264
Joined: Wed Mar 12, 2008 10:07 pm
Location: Lincolnshire
Contact:

Re: Coffee table

Postby jonnyd » Fri Feb 15, 2013 8:02 pm

Top notch Simon i like that a lot. I assume the drawer can be used from both sides?

cheers

jon
For the latest from the workshop follow on twitter @JonnysWorkshop
Pics from the workshop on Instagram @jonnydburn

mattty
Subscriber
Posts: 1978
Joined: Mon Jan 19, 2009 4:21 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby mattty » Fri Feb 15, 2013 8:14 pm

jonnyd wrote:Top notch Simon i like that a lot. I assume the drawer can be used from both sides?

cheers

jon

That's known as a Chuckle Brothers drawer..
Cheers, Matt.

karl
Subscriber
Posts: 1414
Joined: Sat Jul 05, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Coffee table

Postby karl » Fri Feb 15, 2013 8:21 pm

mattty wrote:
jonnyd wrote:Top notch Simon i like that a lot. I assume the drawer can be used from both sides?

cheers

jon

That's known as a Chuckle Brothers drawer..



:D

User avatar
jonnyd
Subscriber
Posts: 3264
Joined: Wed Mar 12, 2008 10:07 pm
Location: Lincolnshire
Contact:

Re: Coffee table

Postby jonnyd » Fri Feb 15, 2013 8:24 pm

to me
For the latest from the workshop follow on twitter @JonnysWorkshop
Pics from the workshop on Instagram @jonnydburn

mark270981
Subscriber
Posts: 2913
Joined: Sun Apr 04, 2010 8:06 pm
Location: Sutton Coldfield
Contact:

Re: Coffee table

Postby mark270981 » Sat Feb 16, 2013 6:29 am

To you
--------------------------------------------------------------
ALOTBSOL

Mark - Sutton Coldfield

siafins
Subscriber
Posts: 240
Joined: Sun Apr 29, 2012 4:05 pm
Location: Wales
Contact:

Re: Coffee table

Postby siafins » Sat Feb 16, 2013 7:11 am

To me.

Looks very nice, one drawer or if it were two.

User avatar
nickw
Subscriber
Posts: 2021
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:09 pm
Location: Cambridge
Contact:

Re: Coffee table

Postby nickw » Sat Feb 16, 2013 9:59 am

Have you seen the cover of this month's Good Woodworking?
Nick Webb, Fine Furniture, Cambridge
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
Banjamin Franklin

modernist
Subscriber
Posts: 5085
Joined: Tue Oct 16, 2007 9:31 pm
Location: Crich, Matlock
Contact:

Re: Coffee table

Postby modernist » Sat Feb 16, 2013 10:57 am

I like the way the chamfered edges end in a small flat for damage protection. Looks like some experience being brought to bear.
Altogether a very nice piece. 50's is the new grey BTW. :lol: Just look at the prices being achieved by the 2nd hand Scandi brigade.
Cheers

Brian


Tune in, turn on with Scandi Modern, it's fab.

Visit my blog at http://modernistmullings.blogspot.co.uk

OryxDesign
Subscriber
Posts: 343
Joined: Tue Oct 05, 2010 7:51 pm
Location: Staplehurst
Contact:

Re: Coffee table

Postby OryxDesign » Sat Feb 16, 2013 6:44 pm

Thanks all.

Just to reinforce Brian's point have a look at the furniture currently on offer in John Lewis. I actually got the idea from this piece, currently available in said store.

I have also uploaded a couple more shots for those interested.
Attachments
photo.JPG
Coffee table 4.jpg
Coffee table 3.jpg
Coffee table 2.jpg
coffee table 1.jpg

OryxDesign
Subscriber
Posts: 343
Joined: Tue Oct 05, 2010 7:51 pm
Location: Staplehurst
Contact:

Re: Coffee table

Postby OryxDesign » Sat Feb 16, 2013 6:46 pm

nickw wrote:Have you seen the cover of this month's Good Woodworking?


No I haven't, I guess there's something similar on there?

OryxDesign
Subscriber
Posts: 343
Joined: Tue Oct 05, 2010 7:51 pm
Location: Staplehurst
Contact:

Re: Coffee table

Postby OryxDesign » Sat Feb 16, 2013 6:47 pm

jonnyd wrote:Top notch Simon i like that a lot. I assume the drawer can be used from both sides?

cheers

jon


Yep, it's a Chuckle Brothers drawer, I had to google them BTW

paulchapman
Subscriber
Posts: 3602
Joined: Fri Oct 05, 2007 10:23 pm
Location: Bookham, Surrey

Re: Coffee table

Postby paulchapman » Sat Feb 16, 2013 8:00 pm

Very nice, Simon. Much better than the John Lewis one.

Cheers ;)

Paul


Return to “Woodworking”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests